PILIHAN DI TANGAN DAN BUDGET ANDA

PILIHAN DI TANGAN DAN BUDGET ANDA

Thursday 24 December 2020

STEP BUAT ESSENTIAL REWARD (ER)

Post sebelum nie saya berkongsi mengenai apa itu STANDARD ORDER (SO) dan ESSENTIAL REWARD (ER) tapi untuk kali nie saya berkongsi STEP untuk buat ER.

Nie hanya untuk yang da jadi member ye dan yang nak join ESSENTIAL REWARD (ER) program sajer. 

Syarat nak buat ER kena buat 100pv dan ke atas tapi jika kurang silalah pilih STANDARD ORDER (SO) ye.

Jom saya tunjukkan STEP untuk buat ER


 

STEP 1

Log in seperti biasa dengan masukkan Member ID atau Username dan Password



STEP 2

Bila da log in sistem akan terus masuk ke Dashboard seperti di atas so korang boleh pilih untuk buat ER di bahagian Monthly Order klik atau terus klik di ESSENTIAL REWARD




STEP 3

Tiba bila klik di ESSENTIAL REWARD nek gini jangan panic ikut step je. Kalau arahan suruh masukkan je klik kat Change Payment untuk masukkan Card details korang



STEP 4

Di bahagian payment nie masukkan details. Di bahagian Credit Card tak perlu tukar apa-apa. Sekiranya guna Debit Card biarkan Credit Card tu kena sistem sendiri akan auto detect card korang samada Credit Card or Debit Card.

Di bahagian nama pula hanya masukkan Nama sendiri dan Nama Bapa sajer tak perlu binti or bin. Clear na. Yang lain isi seperti biasa.CVV no berada di belakang card korang.
 

STEP 5

Korang kena save order dulu. Untuk save order sila klik di Change Order.





STEP 6

Save order dulu. Korang boleh cari product dengan menaip nama produk atau no code product di bahagian search. Untuk melihat satu-satu product korang boleh Select Category. Pastu klik add  eo atau produk yang korang nak beli.

Korang boleh cukupkan 100pv atau lebih ER di bahagian bawah Monthly Order Summary. Bila da cukup korang boleh save jer. Mudahkan?



STEP 7

Bila korang da save order terus akan naik Change Shipping. Klik je kat situ



Korang boleh tukar address barang tu nak shipped kat mana. Kemudian pilih samada Delivery atau Collect di Center Young Living di Bangsar. 

Kalau collect di Bangsar make sure pegi ambik dalam masa 3 hari. Sekiranya lebih dari 3 hari Young Living akan charge untuk delivery

Da settle bahagian shipping boleh klik Save Change



LAST STEP

Bila da save shipping semua sila back ke sini balik. Klik PROCESS TODAY untuk proceed. Settle klik PROCESS TODAY semua juz tunggu message dari Bank yang duit telah release. 

Bila payment da release bermakna ER korang da process. Boleh cek di HISTORY ORDER.

Tapi kalau button PROCESS TODAY korang disabled tak boleh klik bermakna Date Processing korang da lepas. Sila kol Young Living untuk process secara manual.

Kol ja hotline nombor yang ada kat Virtual Office (VO) korang. Cakap je kat Customer Service nak buat ER. Then bagi Member ID Dan Pin nombor korang. 

Settle keja.Senang kan? Tak susah pun nak buat Order sebenarnya tapi ramai cakap complicated sangat. 

Harap perkongsian saya dapat membantu korang. Moga perkongsian yang tak seberapa ini membantu korang untuk buat ER dan belian.



No comments:

Post a Comment