PILIHAN DI TANGAN DAN BUDGET ANDA

PILIHAN DI TANGAN DAN BUDGET ANDA

Wednesday 28 November 2018

PERJALANAN BERSAMA EO YOUNG LIVING SEMASA MENGANDUNG

Perjalanan bersama EO semasa Mengandung Anak Ke 3
================================================================

Memang best sangat peknen kalinie, walaupun pada mulanya tak boleh terima langsung yang saya mengandung kali ketiga sebab trauma melahirkan Afeeya masih segar di ingatan. Kena paksa bersalin lepas tue susah benor nak push baby masa tuh. Habaq terus terang memang tak pandai langsung bab2 pernafasan neh.

Di awal kehamilan memang alah gila2 la sampai bulan ke 4. Disebabkan masa itu tak boleh langsung bau EO terutama Lemongrass dengan Ginger so saya gunakan AromaEase untuk hilangkan rasa mual. Walaupun dalam AromaEase terdapat Ginger tapi masih lae boleh accept. Bila rasa nak muntah ja terus apply AromaEase. Amat sesuai dengan saya.



SUPPLEMENT
===========

Mengenai supplement pulak memang saya tak ambil langsung ubat hospital atau supplement hanya bergantung kepada Ningxia Red dan EO Frankincense ajer. Alhamdulillah baby lahir sihat tanpa sebarang masalah malahan tulang baby pun sangat kuat. Kulit bb sangat peloles dan tak de langsung tanda cam kakak2 dia.



STRETCHMARK DAN GATAL
======================

Peknen kalinie perut memang teruk juga, nasib la ada Young Living penyelamat bila perut terasa gatal. Nak garu takut naik parut dan hodoh plak. Dah ler memang hodoh kihkihkih😁😁. Untuk penyelesaian saya gunakan V6 Massage Oil bila terasa gatal. Setiap malam saya akan sapu Frankincense blend atau Gentle Baby blend untuk pertumbuhsaran baby dan baby lebih behave kat dalam. 



PERINEUM MASSAGE
====================

Start minggu ke-35 saya da start buat Perineum Massage bagi memudahkan untuk saya bersalin. Nak tau cara buat Perineum Massage korang boleh tanya En.Google..hehehe...EO yang saya gunakan  adalah blend Helicrysum + Lavender. Saya blend kedua2 EO nie dan masage 2 or 3x sehari ikut kerajinan..hehehehe..Kadang tak rajin pun..kihkihkih..

Perineum Massage memang sangat membantu terutama EO yang saya guna Helicrysum adalah EO yang sangat awesome. Bayangkan bila rasa sakit bila baby menekan guna jer blend Helicrysum + Lavender terus rasa hilang. Memang dia hilangkan rasa sakit tue. Saya gunakan juga untuk luka jahitan memang tak rasa sakit langsung. Ia juga bagus untuk saraf. Bleh massage badan guna Helicrysum

Kalau de ibu2 yang bersalin Ceaser memang patut beli. Walaupun mahal tapi kesan dia MasyaAllah hebat sangat tumbuhan ciptaan Allah neh tak perlu nak pakai painkiller bagai. Cubalah kalau tak percaya.heeeee
Next entrie nanti share yang saya hampir bersalin dalam kereta dan EO yang sempat saya guna dan my bb..

Utk maklumat lanjut dan ingin dptkn 24% harga EO boleh WhatsApp...







No comments:

Post a Comment